FUNKY JUNCTION

Forum sur la DEEP PURPLE FAMILY et la THIN LIZZY FAMILY

AccueilPortailCalendrierFAQRechercherMembresGroupesS'enregistrerConnexion
on est la juste pour parler musique....et c'est tout...

Partagez | 

RAINBOW

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Suivant
AuteurMessage
Phil

MessageSujet: Re: RAINBOW   Mer 16 Déc - 21:19

Comme Fab.fr sur le BNF, wait and see.... respect
Revenir en haut Aller en bas
Phil

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 21 Déc - 0:12

Voici un extrait d'une interview accordée par Ronnie Romero à RedHardNHeavy :

"-Etes vous à l'aise avec les membres du groupe et est-ce que vous pourriez nous en dire plus concernant les titres que vous allez interpréter pour ces shows ?

-Oui, nous avons répété récemment pendant 7-8 jours. Le répertoire est sympa et ça, je le dis en tant que fan de Rainbow et de Deep Purple. Il est possible que les gens qui assisteront aux concerts, seront agréablement surpris par le choix des chansons. Aucune d'entre elles ne sera soit typique soit attendue. Je pense que l'on se souviendra longtemps de ces shows.

-Juste comme ça par curiosité : allez-vous aussi jouer des titres d'albums qui sont perçus comme étant moins populaires comme Slaves And Masters ou bien The Battle Rages On ou bien allez-vous uniquement interpréter les classiques de Rainbow ?

-Vous serez surpris de ce que nous avons en stock pour ces concerts (rires). On ne peut encore rien dire."
Phil

MessageSujet: Re: RAINBOW   Ven 25 Déc - 23:14

Sinon, il y a une erreur de crédit sur cette photo. De toute évidence, elle n'a pas été prise du temps de Rainbow (1983 comme cela est précisé) mais lors de la deuxième partie du Perfect Strangers Tour 84-85 de Deep Purple.

Ted
Admin

MessageSujet: Re: RAINBOW   Ven 25 Déc - 23:52

un peu décu de cette "story"...rien appris de ce que je savais déjà...
Voir le profil de l'utilisateur http://funkyjunction.forumgratuit.be
Stormbringer74

MessageSujet: Re: RAINBOW   Sam 26 Déc - 21:05

la plupart du temps ces bouquins n'apprennent pas grand chose aux dis hard fans.. surtout maintenant que la moindre petite info est dispo sur le net..
Phil

MessageSujet: Re: RAINBOW   Sam 9 Jan - 11:02

Ritchie Blackmore's announcement last year that he would once again perform a few shows under the Rainbow name, 19 years after the last show, surprised many fans.

In conjunction, we are pleased to announce two new titles to be published in June:

Visions of Rainbow

https://www.wymeruk.co.uk/from-dublin-to-jailbreak-thin-lizzy-1969-76.html
Tangmo

MessageSujet: Re: RAINBOW   Mar 2 Fév - 7:19

http://www.blabbermouth.net/news/cause-of-death-revealed-for-former-rainbowdio-bassist-jimmy-bain/
cancer du poumon pour jimmy bain
Cause Of Death Revealed For Former RAINBOW/DIO Bassist JIMMY BAIN

Cause Of Death Revealed For Former RAINBOW/DIO Bassist JIMMY BAIN
The surviving members of LAST IN LINE have released a statement saying that the official cause of death of their bassist, Jimmy Bain, is lung cancer.

Bain died on January 23 aboard DEF LEPPARD's inaugural "Hysteria On The High Seas" cruise. He was 68 years old.

Bain, along with drummer Vinny Appice and guitarist Vivian Campbell, was part of the original DIO lineup, which reunited in 2012 alongside singer Andrew Freeman to form LAST IN LINE.

Said Vinny: "Jimmy didn't know he had lung cancer, but he did know he had pneumonia and was receiving treatment for it. This didn't stop him or slow him down.

"We had four rehearsals four hours a day, then a flight to Miami for the DEF LEPPARD rock cruise. A pre-sail gig and soundcheck was scheduled for the following day. At the gig, Jimmy played great and even sang that night while holding a heavy bass guitar on his back, never complaining or asking for help. Next day, we preceded to board the cruise ship for a five-day voyage of which we were scheduled to play Sunday, the fourth day. That gig never happened, as Jimmy passed away in his cabin the night before. We were devastated.

"Jimmy was a trooper. He gave his all to the band he loved, the music he loved and the fans. He didn't want to let anyone down.

"I don't know anyone that would have attempted this schedule while being this sick and not feeling well. A trooper.

"He was so happy and proud of the new album we recorded. It so unfortunate and sad he didn't live to see it released.

"We were all looking forward to being on the road and playing together again. There was such a magic between us.

"Our prayers go out to his family and so many friends and fans who will miss the amazing person that was Jimmy Bain."

LAST IN LINE's debut album, "Heavy Crown", will be released on February 19 via Frontiers Music Srl. The CD was recorded at a Southern California studio with producer Jeff Pilson, a veteran bassist who has played with DIO, FOREIGNER, DOKKEN and T&N, among others.

Born in Scotland on December 19, 1947, Bain joined RAINBOW in time to appear on the band's second album, 1976's "Rising". He was fired a year later and went on to guest with THIN LIZZY and work in THIN LIZZY frontman Phil Lynott's solo band, before forming WILD HORSES with ex-THIN LIZZY guitarist Brian Robertson. He appeared on Gary Moore's 1983 album "Dirty Fingers" before joining DIO and playing on seven DIO albums with vocalist Ronnie James Dio, from 1983 debut "Holy Diver" to 2002's "Killing The Dragon".

Read more at http://www.blabbermouth.net/news/cause-of-death-revealed-for-former-rainbowdio-bassist-jimmy-bain/#xiRGq2B2sjUMLyez.99
Phil

MessageSujet: Re: RAINBOW   Jeu 4 Fév - 23:47

Ritchie a confirmé que la setlist pour les shows à venir inclurait Stargazer et que la période Dio constituera la partie centrale des concerts avec 30% de titres de Deep Purple (Marks II et III) et des chansons des périodes Joe Lynn Turner et Graham Bonnet.

So Ritchie has confirmed that the set list for the upcoming shows will include Stargazer...and that the Dio era will be a central part of the shows

"The setlist will be Rainbow songs for about 70% including Stargazer, because apparently that’s a song everybody wants to hear. About 30% will be Deep Purple songs. We will focus on the best known songs. The Dio-era will be a central part of the show, but we will also play songs from the Joe Lynn Turner- and Graham Bonnet periods. As far is Purple is concerned; we will play Gillan-era but will also play something from the David Coverdale period.
Ted
Admin

MessageSujet: Re: RAINBOW   Ven 5 Fév - 22:55

Phil

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 8 Fév - 8:06

Je viens de voir ça....

http://www.amazon.de/Monsters-Rock-Live-Donington-Jewelcase-Format/dp/B01B2YM8PC/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1454876044&sr=8-1&keywords=5051300205621
Tangmo

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 8 Fév - 8:24

merci Phil santé
voila c'est commandé respect
cela sort le 22 avril
Ted
Admin

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 8 Fév - 8:32

super cela.... respect
Ted
Admin

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 8 Fév - 9:19

Beaucoup de sortie avec GRAHAM BONNET...et si?...on peut rêver non?..une vraie reformation..
Phil

MessageSujet: Re: RAINBOW   Mer 17 Fév - 21:30

Pour faire court, Blackmore interprétera les classiques du groupe de la façon dont il les interprétait il y a 20 ans :

Ritchie Blackmore sits down with Guitar Player for our May 2016 cover story to talk about his upcoming Rainbow gigs in Europe, where the British guitar icon will make his return to playing rock.

Blackmore announced in September 2015 that he would play a few rock shows in 2016, performing a set based on tunes from his days with Deep Purple and Rainbow.

“It will be [the best of] Rainbow and Deep Purple,” he said. “It’s just having fun but it’s only four dates in Europe. I don’t want to do anymore because I take what I’m doing now much more seriously.”

Blackmore quit playing rock in the mid Nineties and since 1997 has been working with his wife, Candice Night, in the medieval folk-rock group Blackmore’s Night. The lineup for his Rainbow shows includes Lords of Black singer Ronnie Romero, Stratovarius keyboardist Jens Johansson, and Blackmore’s Night drummer David Keith and bassist Bob Nouveau.

In our interview, we talk with Blackmore about the upcoming gigs as well as his guitar technique, greatest riffs, gear, guitar modifications—including his self-scalloped fretboards—musical inspirations, and of course Deep Purple, Rainbow Blackmore’s Night.

In this excerpt from the issue—which goes on sale May 2016—Blackmore talks about preparations for his upcoming rock shows.

You’ve said that you wanted to “get back to some rock and roll” with the Blackmore’s Rainbow dates. How did it feel to musically revisit those Rainbow and Deep Purple songs?
RITCHIE BLACKMORE Interesting, because I now have to relearn the songs that I have completely forgotten about. Some of them have a lot more in them than I remembered, so I am listening to a lot more of the riffs that I used to play and relearning. I haven’t played these songs in 20 years.

Given the passage of time, did you feel like rearranging or reinventing any of the classics?
BLACKMORE No, I haven’t changed hardly anything. We’ll be playing the old songs the way that I played them 20 years ago.

How did you choose the current members of Blackmore’s Rainbow and how do they inform your playing?
BLACKMORE The drummer [David Keith] I played with before, and he knows how to groove. I am a fan of drummers that keep a tempo rather than do drum solos. The bass player [Bob Nouveau], I played with before. Great musician and very good guitar player as well. The keyboard player, Jens, I used on Under a Violet Moon on Blackmore’s Night and he was always an incredible keyboard player. Apparently one of the best in the world. I told him he would be playing more of a supportive role, which he loved because he said that’s how he was brought up. But he would still be doing his solos.

Ronnie Romero—Candy picked him up on YouTube just as I was going to bed and I really had no interest in hearing a vocalist. But then I heard him and thought, Who is this guy? He’s really good. He’s the reason I thought it would be a good idea to do some dates, because he was really good and not known. I love to introduce new people to the public. It always makes me feel good to discover someone.

Are there any other exciting, nostalgic, or musical elements regarding stepping onstage to rock these songs again?
BLACKMORE A lot of nostalgia involved. I love nostalgia too, and often listen to the old people I grew up with: Duane Eddy, Hank Marvin, and the Beatles’ early stuff. Nostalgia is within all of us. I just don’t want to play it every day of my life. We have get together at the local pub where we have all nostalgic songs and have a good time.
Phil

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 22 Fév - 8:57

JLT fustige le come back de Rainbow en affirmant que les fans méritent mieux qu'un cover band :

JOE LYNN TURNER Blasts RITCHIE BLACKMORE's RAINBOW Comeback: 'The Fans Deserve Better Than A Cover Band'

Source : Blabbermouth
Ted
Admin

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 22 Fév - 12:05

j'ai vraiment un peu d'affection pour ce gars..le pauvre...
Kilou

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 22 Fév - 12:11

Je suis bouleversifié Crying or Very sad
Ted
Admin

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 22 Fév - 12:13

non ... Very Happy je penses que ce type est vraiment sincère dans sa carrière...il y a certains trucs qu'il fait qui ne sont pas a jeter..
Tangmo

MessageSujet: Re: RAINBOW   Lun 22 Fév - 13:36

Je suis assez d'accord le rainbow 2016 est juste un cover band avec BLACKMORE.

Maintenant la réformation attendu c'est surtout pas avec JLT  c’était avec DIO ( pas possible) sinon cela aurait été sympa avec graham BONNET
Chris

MessageSujet: Re: RAINBOW   Mar 23 Fév - 20:44

Tangmo a écrit:

Je suis assez d'accord le rainbow 2016 est juste un cover band avec BLACKMORE.

Maintenant la réformation attendu c'est surtout pas avec JLT  c’était avec DIO ( pas possible) sinon cela aurait été sympa avec graham BONNET

Le problème avec Graham (que j'adore), c'est qu'il n'a enregistré qu'un seul album avec Rainbow.
Sans vouloir défendre à tout prix JLT, les 3 albums qu'il a fait avec le groupe sont totalement démodés aujourd'hui mais ils avaient eu un certain succès à l'époque auprès des amateurs de hard fm.
C'est pourquoi il y aurait eu des nostalgiques très heureux de son retour.
Ted
Admin

MessageSujet: Re: RAINBOW   Mar 23 Fév - 23:13

je ne vois pas très bien l'idée de cover band, on aurait pu aussi alors le dire pour STRANGERS IN US ALL dans une certaine mesure...on critique sans avoir vu ou entendu...moi j'attends de voir de voir.
pour en revenir a l'idée de cover band je penses aussi que JLT devrait balayer devant sa porte(over the rainbow par ex)
Phil

MessageSujet: Re: RAINBOW   Mar 23 Fév - 23:38

Ted a écrit:
je ne vois pas très bien l'idée de cover band, on aurait pu aussi alors le dire pour STRANGERS IN US ALL dans une certaine mesure...on critique sans avoir vu ou entendu...moi j'attends de voir de voir.
pour en revenir a l'idée de cover band je penses aussi que JLT devrait balayer devant sa porte(over the rainbow par ex)

+1
Tangmo

MessageSujet: Re: RAINBOW   Mer 24 Fév - 21:24

Phil a écrit:
Ted a écrit:

+1
la différence est notable par rapport à stranger in us all: il n'y a pas d'album nouveau juste 3 concerts
Ted
Admin

MessageSujet: Re: RAINBOW   Mer 24 Fév - 23:10

oui peut-être..mais on chipote un peu...en plus il a dit qu'il avait envie de jouer du rock...c'est simplement ça au départ...un dernier tour...
Tangmo

MessageSujet: Re: RAINBOW   Jeu 25 Fév - 7:01

en tout les cas c'est sympa qu'i rejoue du rock cheers
Kilou

MessageSujet: Re: RAINBOW   Jeu 25 Fév - 10:09

Ted a écrit:
oui peut-être..mais on chipote un peu...en plus il a dit qu'il avait envie de jouer du rock...c'est simplement ça au départ...un dernier tour...
Traduction: " Moi y' en a vouloir des sous pour continuer à financer mon groupe de troubadours" lol!
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: RAINBOW   

RAINBOW
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 4 sur 18Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 18  Suivant